سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ متفکران

به نام خدا و با سلام.

ما خیلی وقتها در تعریف هم وطن دچار مشکل می شویم و همین اشتباه و سوء تعبیر ،عموما بر روی رفتار ما نسبت به قومهای گوناگون تاثیر می گذارد . در این پست می خواهیم نگاهی به معنی هم وطن بیاندازیم و ببینیم که هم وطن هر شخصی در هر جای دنیا چه کسی می تواند باشد . این موضوع وقتی خیلی اهمیت پیدا می کند که موضوع جهانی شدن و یکپارچه شدن دنیا هم چاشنی بحث باشد. وقتی قرار باشد در کشورهایی مانند کشورهای اروپایی مرزها برداشته شود و رفت و آمدها تسهیل شود . تعریف هم وطن معنایی گسترده تر پیدا می کند .

  ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 89/6/11ساعت 2:26 صبح توسط آ.معماری نظرات ( ) |

به نام خدا وبا سلام به دوستان عزیز.

می خواهم امروز مقداری در مورد جهانی شدن صحبت کنم که اصلا این جهانی شدن که دائما آن را می شنویم چیست و چه تاثیری در زندگی روز مره ی ما در حال و آینده خواهد داشت. جهانی شدن البته یک اسم ساده نیست و یا اینکه بعضی ها به غلط تصور می کنند که جهانی شدن یهنی اینکه ما در خانه ی خود زندگی کنیم و آن هندی هم در خانه ی خود زندگی کند و فقط مرزهای آمد و شد راحتر باشد و بدون ویزا بتوانیم به هم سر بزنیم و یا اینکه تعدادی از ترانه یهای ترکی را در ماهواره ی خود ببینیم و هر وقت دوست نداشتیم تلویزیون را خاموش کنیم ودیگه اثری از اسم و رسم اونکشورها در زندگی ما نباشه!بلکه واقعیت چیز دیگری است که در حال اتفاق افتادن است و ما (ایرانی ها)متاسفانه از آن عموما بی خبریم.

البته صحبت جهانی شدن برای امروز نیست و این سخنی است که از ابتدای خلقت مطرح بوده است و بلکه تمام پیامبران هم این آرزو را در سر داشته اند .چرا که خداوند در قرآن ذکر کرده است که شما اول خلقت امتی واحد بوده اید !

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 89/6/11ساعت 12:59 صبح توسط آ.معماری نظرات ( ) |

<      1   2   3   4      
قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

کد نوحه

کد مداحی