سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ متفکران

 

آیا شیعیان بهترین قوم دراین دنیاهستند؟

البقرة/122)‏یا بَنِی إِسْرائِیلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْکُمْ وَ أَنِّی فَضَّلْتُکُمْ عَلَى الْعالَمِینَ

اى بنى‌اسرائیل! نعمت مرا که به شما ارزانى داشتم و شما را بر جهانیان برترى بخشیدم یاد کنید.

ما می دانیم که قرآن کلامی از جانب خداوند متعال است  و ادعایی که خداوند در این کتاب مطرح کرده است حق است .ونیز گفته شده است که پیامبر (ص) فرموده اند قوم من در آخر زمان قوم بنی اسرائیل هستند .

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/11/18ساعت 1:34 صبح توسط آ.معماری نظرات ( ) |

وَ مِنْهُم مَّن یَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فى الدُّنْیَا حَسنَةً وَ فى الاَخِرَةِ حَسنَةً وَ قِنَا عَذَاب النَّارِ(201) 

و بعضى مى‌گویند: (پروردگارا! به ما در دنیا [نیکى] عطا کن! و در آخرت نیز [نیکى] مرحمت فرما! و ما را از عذابِ آتش نگاه دار!) (201)

   دعایی که به آن دعای قنوت می گویند و خواندن آن برای حاجیان در کنار خانه ی کعبه مستحب موکد است ،اما به راستی چرا این آیه آنقدر دارای اهمیت است !    

شاید بتوان مهمترین دلیل آن را همانا کلمه ی "حسنه " ای که در این ایه آورده شده است دانست.دقت کنید :

در کتاب امالی شیخ صدوق به نقل از امام حسین (ع) آورده شده است که منظور ازاین آیه رضایت خداوند و بهشت در آخرت و افزایش روزی و زندگی خوب و اخلاق خوب در دنیا است .

**

جمیل بن صالح گوید[1]: امام صادق علیه السّلام در تفسیر این آیه فرمود: در آخرت، خشنودى خدا و وعده بهشت، و در دنیا، گشایش در روزى و معاش و نیک‏خوئى است.

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/10/6ساعت 8:42 عصر توسط آ.معماری نظرات ( ) |

عبد چیست و عابد کیست ؟

عبد به معنی تابع مطلق بودن فرد در مقابل چیز و یا کسی بالا دست خود است . در حقیقت عبد یا بنده کسی است که هر کار ،عملی و در حقیقت هر اندیشه ای را که در سر دارد مطابق با خواسته های معبود و بالادست خود انجام می دهد.

اما فرق عابد و غلام چیست ؟ غلام به معنی کسی است که در انجام امور خود هیچ گونه اختیاری ندارد وتمام و کمال تابع اوامربالا دستی خود و صاحب خود می باشد . در حقیقت فرق غلام و عبد در داشتن و نداشتن اختیار است . عبد با توجه به اختیاراتی که در خود دارد خود را تابع معبود و بالا دست خود می کند ولی غلام از اول هم هیچ گونه اختیاری از خود در انجام امور ندارد . پس کار عبد از غلام بسیار با ارزش تر است چرا که عابد با توجه به اختیاری که در انجام امور خود از خود داراست آنها را نادیده گرفته و خود را تمام و کمال در اختیار بالادست خود قرار می دهد و هر آنچه معبود و معشوقش می گوید انجام می دهد. اماغلام به دلیل اینکه راه دیگری در بر آورده کردن اوامر بالادست خود ندارد آن اوامر را انجام می دهد.(اصطلاح غلام حلقه به گوش هم به همین دلیل است مانند اینکه حلقه ای به گوش یا بین دماغ آنها می انداختند و با طنابی که به آن وصل می کردند چون این حلقه ها در نقاط حساس و درد ناک بدن بوده به همین دلیل آنها با کوچکترین کشیده شدن طنابی عکس العمل نشان می دادند و به هر طرفی که صاحبشان می خواست حرکت می کردند چرا که چاره ای جز این نداشتند !) .

  ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 89/9/28ساعت 1:40 صبح توسط آ.معماری نظرات ( ) |

یکی از سوالات بسیار مهمی که امروزه به خصوص در زمان نزدیک به ظهور حضرت مهدی (عج)مطرح است این است که چرا تعدادیاران ایشان 313 نفر است و نه بیشتر و نه کمتر و از همه مهمتر اینکه چرا تعداد زنان سرباز ایشان 50 نفر می باشد . ؟

سوال مهم اینجا است که آیا در بین میلیارد نفر مسلمان در دوره ی آخر زمان آیا بیشتر از 313 نفر مخلص و فداکار برای ایشان وجود ندارد ؟ به خصوص که یکی از دلایلی که ایشان ظهور نمی کند را نرسیدن سربازان و مخلصین ایشان به این حد نصاب می دانند ؟ و اگر اینطور باشد فاجعه بار تر اینکه اگر فرض کنیم که نیمی از جمعیت مسلمان را زنان تشکیل می دهند پس باید به این نتیجه گیری مهم برسیم که آیا در بین اینهمه زن مسلمان 50 نفر مخلص وجود ندارد ؟ و صد البته این موضوع بسیار ناراحت کننده می باشد     !

  ادامه مطلب را بخوانیدو نظر بدهید!...

نوشته شده در شنبه 89/9/13ساعت 2:33 صبح توسط آ.معماری نظرات ( ) |

آیا دین از سیاست جدا است ؟

برای جواب این سوال ابتدا باید هر کدام از اینها را جداگانه تعریف کنیم : دین عبارتند از راه و روش زندگی کردن . بنابر این تعریف "دین " به ما می آموزد که چگونه زندگی کنیم ،چگونه بخوریم ،چگونه بخوابیم و.... بنابراین تمام مردم دنیا دارای دین فطری هستند . یعنی بالاخره تمام مردم راه و روشی را برای زندگی کردن دارند . بنابراین کسانی که ادعا می کنند بی دین هستند و یا دین را از زندگی خود خارج کرده اند و به این کار خود مفتخر هم هستند !درحقیقت اینان دین و روشی را که پیامبرانشان برای زندگی بهتر آورده اند را کنار گذاشته اند و به روش دیگری زندگی را ادامه می دهند. پس افتخارشان فقط به دلیل عدم تمکین و عصیانشان است نه به این دلیل که "دینی" ندارند . چرا که هیچ کس خارج از حکومت الهی نمی تواند با شد و خداوند در فطرت انسانها دیانت را قرار داده است .

  ادامه مطلب را بخوانید و نظر بدهید!...

نوشته شده در جمعه 89/8/14ساعت 6:56 صبح توسط آ.معماری نظرات ( ) |

 نمی دانم چرا وقتی که جاسوس فرانسوی و انگلیسی و آمریکایی و... در ایران دست گیر می شوند و البته در شرایطی مانند هتل آنها را نگه داری می کنند و البته جاسوس بودن آنها را هم بعدا خودشان تایید می کنند !!کلی در بوق و کرنا می کنند ولی کسی نیست بپرسد اگر با یکی از زنانخودشان طبق این عکس این گونه رفتار می شد چه عکس العملی از خود نشان می دادند ؟ نمی دانم چرا قوانین دنیا چرا به ما مسلمانها می رسد ،یک دفعه 180 درجه تغییر می کند .

اهانت

*******************

این تصویر مربوط به یک اعتقاد مذهبی در قلب اروپا است که همه ساله نوزادان زیر یک سال را بر روی زمین می خوابانند و از روی آنها می پرند تا سال خوبی را طی کنند و ...

اصلا اینطوری حقوق کودکان ضایع نمی شود !!!معلوم نیست که اون نوزاد کوچک اون زیر چه اضطرابی را حس خواهد کرد! جالب است که بدانید در اروپا اعتقاد این است که کودکان مانند افراد بزرگ تر دارای همان میزان شعور و فهم هستند و تنها در سایزی کوچک تر هستند ! ما که این اعتقاد را به این شکل نداریم و به همین دلیل پدر و مادر را موظف به تربیت کودکان می دانیم ولی این علما اباید فکر کرد  که اعتقاد دارند که نوزادان همان انسانهای کوچکند چرا اینها را تو خط می کنند و اینطوری می پرند !! ولی اگر یک پدر و مادر ایرانی برای نماز خواندن و یا حجاب اسلامی به کودک خود فشار بیاورد اصلا حقوق کل عالم هستی منفجر خواهد شد ! و نامه ی یونسکو و یونیسف و هرچی "یو ن" در عالم است به ایران سرازیر می شود و سوئدی ها در خط اول از ایران شکایت می کنند که در ایران از کودکی به بچه ها جهت دهی مذهبی می دهند و چنین و چنان!کجان که این مناظر را ببینند !

حقوق کودک

  ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/7/5ساعت 11:41 عصر توسط آ.معماری نظرات ( ) |

 

بررسی اقتصاد  جهانی شدن : تعبیر ثوتمندان در جهانی شدن اقتصد به معنی تجارت به شیوه ی آزاد است . به این معنی که در تجارت جهانی بازار های کشورهای مختلف (با احتساب مالیات و یا بدون آن )ملزم هستند که کالاهای مختلف از کشورهای مختلف را بدون محدودیت در تجارت وارد کشورخود کنند (اگر محدودیتهایی تنها بر اساس مصالح کشورها می تواند اعمال شود مانند عدم تجارت مواد مخدر و...که تعاریفی عرفی در جوامع بین الملل دارد ). مانند آن اتفاقی که در کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا افتاده است .به عبرات دیگر درهای ورودی و خروجی کشورها باید به سوی کالایهای کشورهای مختلف باز شود !این معنی تجارت جهانی است .

 

ادامه مطلب را بخوانید و نظر بدهید !...
نوشته شده در جمعه 89/7/2ساعت 1:52 عصر توسط آ.معماری نظرات ( ) |

به نام خدا و با سلام

این هم یک سری از عکسهای نجف و کربلا است که توضیح مختصری در مورد شون نوشتم . امیدوارم خوشتون بیاد.

این عکس قبرستان وادی السلام در نجف اشرف هست . همون جایی که وقتی از آیت الله قاضی پرسیدند که این همه کرامت رو از کجا آوردی گفت از این قبرستان !

  ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 89/6/23ساعت 3:45 صبح توسط آ.معماری نظرات ( ) |

به نا م خدا و با سلام به دوستان

لذت بردن در تعریف علمی به معنی هر محرکی در بدن انسان منجر به ترشح دوپامین می شود و در نهایت روندشادی را در بدن ایجاد می کند .حال چه این دوپامین به صورت مصنوعی و یا چه به صورت طبیعی در بدن ایجاد شود ،در نهایت بدن تجربه ای را خواهد نمود که به آن احساس لذت بردن نام می دهند.  اما هدف تعریف لذت بردن نیست زیرا که تعریف هر چیزی می تواند در علوم مختلف متفاوت باشد اما آن چیزی که خیلی مهم است و می خواهیم در مورد آن در اینجا بحث کنیم ،این است که :

 


ادامه مطلب...
نوشته شده در سه شنبه 89/6/23ساعت 3:9 صبح توسط آ.معماری نظرات ( ) |

با سلام .

این عکس از محل تولد پیامبر (ص) است .از آنجایی که عربها اعتقادی به آثار باستانی ندارند. و به همین دلیل هیچ گونه توجه ای به آثار قدیمیان ندارند و همه را تخریب می کنند(پولداریه دیگه ،چکارش میشه کرد   چون اگر اقتصادشان به توریسم گردشگری می چرخید و توریسم مذهبی نداشتند حتما دونه دونه آجرهای خونه هاشون رو هم مجبور می شدند حفظ کنند .مثل عراق می شد که 5 جا را به مانشان دادند و گفتند خانه ی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه اینجا بوده و درب ورودی هر کدام هم کلی فقیر بود که به علت تبرک محیط صدقه می خواستند .  

   ادامه مطلب را بخوانیدو نظر بدهید!...

نوشته شده در چهارشنبه 89/6/17ساعت 1:58 صبح توسط آ.معماری نظرات ( ) |

<      1   2   3   4      >
قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

کد نوحه

کد مداحی